پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119561
همايش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان بسيج در فارسان+ تصاوير
تاریخ انتشار : 1393/09/01
نمایش : 2442
همزمان با هفته مبارک بسيج، همايش مشترک ائمه جمعه و جماعات، هيئت امناي مساجد و فرماندهان حوزه هاي مقاومت و پايگاه هاي بسيج شهرستان فارسان سالن اجتماعات سپاه اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت السلام والمسلمين حسين جمالي زاده، امام جمعه شهرستان فارسان در اين همايش با گراميداشت فرارسيدن هفته بسيج و تجليل از همه دست اندرکاران و مرتبطان با مساجد و پايگاه هاي مقاومت بسيج به تشريح اهميت نماز و اقامه نماز جماعت پرداخت.

وي، افزود: با پيگيري مسئولين و مردم در برپايي نماز و نماز اول وقت و به جماعت شاهد برکات عظيم آن خواهيم بود و در اين صورت است که منکرات کاهش يافته و با يک رفتار محکم در مقابل انجام منکرات و امر به معروف شاهد موافقت و استقبال مردم خواهيم بود.

امام جمعه فارسان، در ادامه به عبرت گرفتن از درس ها و عبرت هاي واقعه کربلا اشاره و گفت: ما بيشتر از کربلا شور گرفتيم تا شعور؛ در حالي که درس هاي کربلا هم شور است و هم شعور. و شور آن همين سياه پوشيدن و به سر و سينه زدن و حسين حسين کردن است و شعور آن معرفت و آگاهي عميق يافتن از محتواي قيام و فهميدن واقعيت واقعه کربلاست.

حجت الاسلام والمسلمين جمالي زاده، افزود: صرف شور نه تنها مناسب بلکه سبب در مقابل حق و امام حسين قرار گرفتن مي شود؛ چنانچه مردم کوفه با شور و شوق فراوان به امام نامه نوشتند ولي همين ها در واقعه عاشورا در مقابل ايشان قرار گرفتند.

وي در ادامه به اهميت مسجد و نماز جماعت و همچنين جذب مردم به مساجد پرداخت و گفت: بايد کاري کنيم که همه مردم در مسجد حضور يابند و نه اينکه صرفا افرادي خاص و متدين را جذب کنيم.

جمالي زاده در انتها به بحث اهميت نماز جمعه پرداخت و گفت: نماز جمعه است که به راس انقلاب متصل بوده و داراي اهميت فراوان است که آثار و برکات آن را بخوبي در جامعه شاهد هستيم و لذا به برپايي هرچه باشکوهتر آن اهميت دهيم.

در ادامه اين مراسم تعدادي از ائمه جماعات،‌هيئت امناي مساجد و فرماندهان بسيج به ارائه نقطه نظرات خود و بيان مشکلات و راهکارهاي هم افزايي مسئولين مرتبط با مساجد پرداختند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html